Header Ads

Horrorant Classics: Dellamorte Dellamore (Cemetery Man) (1994)


Η φημισμένη ιταλική σχολή τρόμου, διαθέτει μεγάλους δάσκαλους αλλά και σπουδαίους μαθητές όπως ο Michele Soavi
Ο Ιταλός δημιουργός μετά από χρόνια μαθητείας δίπλα στον σπουδαιότερο (μαζί με τον Mario Bava) εκπρόσωπο του ιταλικού τρόμου Dario Argento, τιμά τον δάσκαλο του με ένα art house horror κομψοτέχνημα. 

Το Dellamorte Dellamore (ή αλλιώς Cemetery Man) είναι αναμφισβήτητα ένα μοναδικό από κάθε άποψη horror film. 
O Soavi καταθέτει έναν φόρο τιμής στα ιταλικά giallo τoυ Argento και τα gotihik horor του Bava και παράλληλα δημιουργεί μία άκρως πρωτότυπη και τολμηρή ταινία που συνδυάζει όλα τα κλασσικά στοιχεία του ιταλικού τρόμου με μοντέρνα αισθητική και black humor, δοσμένα μέσα από μία αυστηρά προσωπική κινηματογραφική γλώσσα.

Βασισμένο σε ένα ιταλικό κόμικ του Tiziano Sclavi το φιλμ παρουσιάζει την ιστορία του συντηρητή ενός τοπικού νεκροταφείου Francisco Dellamorte. 
Με μοναδική παρέα τον διανοητικά καθυστερημένο βοηθό του Gnaghi, ο μοναχικός επιστάτης μένει σε μία καλύβα μέσα στο νεκροταφείο όπου εκτός από τη φροντίδα του χώρου έχει κι ένα άλλο πιο ιδιαίτερο καθήκον καθώς στο συγκεκριμένο νεκροταφείο οι νεκροί, επτά μέρες μετά την ταφή τους, επιστρέφουν στη ζωή. 



Ο Dellamorte φροντίζει να εξοντώσει τους νεκροζώντανους πριν βγουν στη πόλη και σκορπίσουν το τρόμο αλλά όταν η πανέμορφη χήρα που θα ερωτευτεί κεραυνοβόλα πεθαίνει και θάβεται εκεί η κατάσταση περιπλέκεται.

Η μοναδικά πρωτότυπη όσο και ιδιαίτερη προσέγγιση του Soavi σε ένα ιδιόμορφο σενάριο που με τόλμη και υψηλή αισθητική συνδυάζει τον τρόμο με την κωμωδία και το ρομάντζο με το μακάβριο, καθιστά το φιλμ ανάμεσα στις πιο ξεχωριστές horror δημιουργίες. 
Η εκθαμβωτική gothik φωτογραφία και μία εντυπωσιακή σκηνοθετική βρτουοζιτέ από εντυπωσιακές λήψεις και καδραρίσματα, δίνουν μια ευφάνταστη σουρεαλιστική διάσταση εκτοξεύοντας το φιλμ σε ένα αλλόκοτο κινηματογραφικό σύμπαν. 

Μέσα εκεί συμπλέουν παράδοξα η ζωή και ο θάνατος, ο έρωτας και το μίσος, ο φόβος και η χαρά, σε ένα παράξενο όσο και άκρως υποβλητικό  art house σκηνικό όπου οι ήρωες δεν παλεύουν μόνο με ζόμπι αλλά και με τους προσωπικούς τους δαίμονες. 

Ο αποξενωμένος Dellamorte ψάχνει τον έρωτα και την αγάπη ενώ ο βοηθός του την επικοινωνία. 
Οι δύο ήρωες αναζητούν αυτολύτρωση διανύοντας μία άλλοτε ονειρική, άλλοτε εφιαλτική κι άλλοτε μακάβρια κωμική διαδρομή σε ένα από τα πιο σπουδαία και ξεχωριστά φιλμ της ιταλικής σχολής.

FilmBoy.