Ξόρκισε το Κακό - Deliver Us From Evil review
Με τη νέα κινηματογραφική σεζόν να ανοίγεται μπροστά μας, είναι πολύ ευχάριστο που συναντάμε ταινίες με ετικέτα horror από την αρχή.
Ενδιαφέρον επίσης, παρουσιάζει το γεγονός ότι «καλή και τρομαχτική σεζόν» μας εύχεται ο Scott Derrickson, o δημιουργός του προπέρσινου και πολύ καλού Sinister με τον Ethan Hawke.
Δυστυχώς, η συγκεκριμένη ταινία δεν είχε καταφέρει να βρει διανομή στη χώρα μας και οι υπεύθυνοι προσπαθούν τώρα να επανορθώσουν με το νέο πόνημα του, το Deliver Us From Evil.
Στο… «Ξόρκισε το Κακό» λοιπόν, τον ρόλο του κράχτη σταρ αναλαμβάνει ο Eric Bana στην παρθενική του εμφάνιση σε ταινία τρόμου.
Βέβαια, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο horror, γιατί όπως θα δούμε και παρακάτω η ταινία συνδυάζει και πολλά χαρακτηριστικά ενός αστυνομικού θρίλερ.
Επίσης, ο Scott Derrickson επιστρέφει σε μια παλιότερη θεματολογία του και συγκεκριμένα αυτής του The Exorcism of Emily Rose.
Όπως και τότε, έτσι κι εδώ η ταινία βασίζεται σε αληθινές καταγραφές του κεντρικού χαρακτήρα, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι παρακολουθούμε και ντοκιμαντέρ.
Πατώντας λοιπόν στα γνώριμα μονοπάτια δαιμονολογίας και εξορκισμών, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος βάζει τα δυνατά του ευελπιστώντας να μας δώσει ότι καλύτερο και τρομαχτικότερο έχει παρουσιάσει ως σήμερα.
Ας δούμε όμως κατά πόσο τα καταφέρνει…
Ο Ralph Sarchie (Eric Bana, Lone Survivor), ένας αστυνόμος της Νέας Υόρκης, αναλαμβάνει την εξιχνίαση κάποιων μυστηριωδών υποθέσεων που συμβαίνουν τελευταία στην πόλη.
Δολοφονίες μικρών παιδιών, μαρτυρίες μεταφυσικών φαινομένων αλλά και ενδοοικογενειακές εκρήξεις βίας αρχίζουν να εξαπλώνονται στους κατοίκους μέρα με τη μέρα.
Καθώς προσπαθεί να ανακαλύψει τον κρίκο που συνδέονται όλα τα παραπάνω, θα βρεθεί στον δρόμο του ένας ιερέας με ειδικότητα στους εξορκισμούς (Edgar Ramirez, The Counselor).
Ο τελευταίος προσπαθεί να πείσει τον αστυνόμο ότι τα φαινόμενα που συμβαίνουν δεν είναι τυχαίες εκρήξεις βίας, αλλά πίσω από αυτά κρύβεται το Κακό.
Ο Sarchie αρχικά αγνοεί τα λεγόμενα του ιερέα καθώς έρχονται ενάντια στις πεποιθήσεις του, στη συνέχεια όμως συνειδητοποιεί ότι μια άγνωστη δύναμη απειλεί τον ίδιο και την οικογένειά του.
Έτσι συνεργάζεται με τον ιερέα ώστε να ανακαλύψουν την πηγή του Κακού και να βρουν σύντομα μια λύση για αυτή την επιδημία βίας που έχει ξεσπάσει στη Νέα Υόρκη.
Ο Scott Derrickson έχει αναμείξει δεξιοτεχνικά αρκετές ενδιαφέρουσες ιδέες από αστυνομικά θρίλερ και ταινίες τρόμου των τελευταίων δεκαετιών.
Παρουσιάζοντας μια σκοτεινή και απειλητική Νέα Υόρκη μας παρασύρει με ταχύτητα σε ένα κλίμα αγωνίας και αβεβαιότητας που καθηλώνει από το πρώτο λεπτό.
Σε αυτό έχει συμβάλει και η βιντεοκλιπίστικη σκηνοθετική τεχνική, ενώ έχουμε πιο σκοτεινή φωτογραφία, γρηγορότερα και πιο κοφτά πλάνα από τις προηγούμενες ταινίες του.
Ο θεατής βουτάει κατευθείαν στα βαθιά, καθώς το σασπένς δεν χτίζεται σταδιακά, αλλά προσφέρεται με γενναιόδωρες δόσεις από νωρίς.
Γενικά, στο κομμάτι του αστυνομικού θρίλερ η ταινία τα καταφέρνει περίφημα.
Υπάρχει το απαραίτητο μυστήριο, η δράση είναι επαρκής και ο Eric Bana πειστικότατος στον ρόλο του αφοσιωμένου αστυνόμου και οικογενειάρχη.
Φυσικά η θεματολογία του Deliver Us From Evil απαιτεί και στοιχεία τρόμου.
Σε ορισμένα σημεία ο Derrickson ως έμπειρος σε εξορκισμούς και δαιμονισμένες παρουσίες καταφέρνει να μας ανατριχιάσει και να μας ξαφνιάσει (κυρίως με ηχητικά «τινάγματα»), αλλά όχι όσο θα περιμέναμε μετά από ένα Sinister.
Επιπλέον, κάποιες σκηνές στο δεύτερο μισό (όπως αυτή με το δαιμονικό παιχνίδι της μικρής) αν και τρομαχτικές, δείχνουν κάπως ξεκάρφωτες με την υπάρχουσα ατμόσφαιρα, λες και ο σκηνοθέτης τις έκοψε από κάποια άλλη ταινία του και τις χρησιμοποίησε εδώ.
Πάντως, οι συνεχείς εξελίξεις και η απουσία νεκρών χρόνων εντείνουν το ενδιαφέρον και σίγουρα θα περάσετε καλά… την πρώτη ώρα.
Βλέπετε, τα 118 λεπτά είναι πολλά για τη συγκεκριμένη ταινία.
Από τη μέση και μετά ο θεατής αρχίζει να συνηθίζει το αίσθημα του σασπένς και ανασφάλειας ανυπομονώντας πλέον η ιστορία να οδηγηθεί σε κάποια σημαντική κορύφωση και να ολοκληρωθεί.
Θα χρειαστούν όμως άλλα τόσα λεπτά που περιλαμβάνουν νέες σκηνές δράσεις και αγωνίας, αρκετό gore και κάποια κλισέ προσωπικά δράματα των δύο κεντρικών χαρακτήρων.
Ενώ λοιπόν η ταινία σαν σύνολο δεν κάνει ιδιαίτερη κοιλιά όσον αφορά τους ρυθμούς, καταφέρνει να «καεί» μόνη της και να κουράσει εξαιτίας της διάρκειας.
Κι εκεί που περιμένεις μια σημαντική κορύφωση ή κάποια ανατροπή οδηγούμαστε τελικά σε ένα συμβατικό φινάλε.
Αυτό βέβαια οφείλεται στους περιορισμούς του σεναρίου λόγω των υποτιθέμενων αληθινών καταγραφών (η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του πραγματικού Ralph Sarchie, Beware The Night).
Σε σχέση λοιπόν με τα Sinister και The Exorcism of Emily Rose, ο Scott Derrickson από τη μια δείχνει να βελτιώνει κάποια αδύναμα σημεία τους και από την άλλη να πάσχει σε μερικά δυνατά τους.
Συμπερασματικά, το «Ξόρκισε το Κακό» παραμένει ένα καλογυρισμένο mainstream θρίλερ τρόμου και οι οπαδοί αξίζει να του δώσουν μια ευκαιρία στις σκοτεινές αίθουσες.
Χωρίς να είναι αξιομνημόνευτο, σίγουρα αποτελεί ένα ικανοποιητικότατο ζέσταμα για τη νέα σεζόν.
Σπύρος Νουνανάκης.
Release Dates:
2 July, 2014 (USA)
11 September, 2014 (Greece)
Ενδιαφέρον επίσης, παρουσιάζει το γεγονός ότι «καλή και τρομαχτική σεζόν» μας εύχεται ο Scott Derrickson, o δημιουργός του προπέρσινου και πολύ καλού Sinister με τον Ethan Hawke.
Δυστυχώς, η συγκεκριμένη ταινία δεν είχε καταφέρει να βρει διανομή στη χώρα μας και οι υπεύθυνοι προσπαθούν τώρα να επανορθώσουν με το νέο πόνημα του, το Deliver Us From Evil.
Στο… «Ξόρκισε το Κακό» λοιπόν, τον ρόλο του κράχτη σταρ αναλαμβάνει ο Eric Bana στην παρθενική του εμφάνιση σε ταινία τρόμου.
Βέβαια, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο horror, γιατί όπως θα δούμε και παρακάτω η ταινία συνδυάζει και πολλά χαρακτηριστικά ενός αστυνομικού θρίλερ.
Επίσης, ο Scott Derrickson επιστρέφει σε μια παλιότερη θεματολογία του και συγκεκριμένα αυτής του The Exorcism of Emily Rose.
Όπως και τότε, έτσι κι εδώ η ταινία βασίζεται σε αληθινές καταγραφές του κεντρικού χαρακτήρα, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι παρακολουθούμε και ντοκιμαντέρ.
Πατώντας λοιπόν στα γνώριμα μονοπάτια δαιμονολογίας και εξορκισμών, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος βάζει τα δυνατά του ευελπιστώντας να μας δώσει ότι καλύτερο και τρομαχτικότερο έχει παρουσιάσει ως σήμερα.
Ας δούμε όμως κατά πόσο τα καταφέρνει…
Ο Ralph Sarchie (Eric Bana, Lone Survivor), ένας αστυνόμος της Νέας Υόρκης, αναλαμβάνει την εξιχνίαση κάποιων μυστηριωδών υποθέσεων που συμβαίνουν τελευταία στην πόλη.
Δολοφονίες μικρών παιδιών, μαρτυρίες μεταφυσικών φαινομένων αλλά και ενδοοικογενειακές εκρήξεις βίας αρχίζουν να εξαπλώνονται στους κατοίκους μέρα με τη μέρα.
Καθώς προσπαθεί να ανακαλύψει τον κρίκο που συνδέονται όλα τα παραπάνω, θα βρεθεί στον δρόμο του ένας ιερέας με ειδικότητα στους εξορκισμούς (Edgar Ramirez, The Counselor).
Ο τελευταίος προσπαθεί να πείσει τον αστυνόμο ότι τα φαινόμενα που συμβαίνουν δεν είναι τυχαίες εκρήξεις βίας, αλλά πίσω από αυτά κρύβεται το Κακό.
Ο Sarchie αρχικά αγνοεί τα λεγόμενα του ιερέα καθώς έρχονται ενάντια στις πεποιθήσεις του, στη συνέχεια όμως συνειδητοποιεί ότι μια άγνωστη δύναμη απειλεί τον ίδιο και την οικογένειά του.
Έτσι συνεργάζεται με τον ιερέα ώστε να ανακαλύψουν την πηγή του Κακού και να βρουν σύντομα μια λύση για αυτή την επιδημία βίας που έχει ξεσπάσει στη Νέα Υόρκη.
Ο Scott Derrickson έχει αναμείξει δεξιοτεχνικά αρκετές ενδιαφέρουσες ιδέες από αστυνομικά θρίλερ και ταινίες τρόμου των τελευταίων δεκαετιών.
Παρουσιάζοντας μια σκοτεινή και απειλητική Νέα Υόρκη μας παρασύρει με ταχύτητα σε ένα κλίμα αγωνίας και αβεβαιότητας που καθηλώνει από το πρώτο λεπτό.
Σε αυτό έχει συμβάλει και η βιντεοκλιπίστικη σκηνοθετική τεχνική, ενώ έχουμε πιο σκοτεινή φωτογραφία, γρηγορότερα και πιο κοφτά πλάνα από τις προηγούμενες ταινίες του.
Ο θεατής βουτάει κατευθείαν στα βαθιά, καθώς το σασπένς δεν χτίζεται σταδιακά, αλλά προσφέρεται με γενναιόδωρες δόσεις από νωρίς.
Γενικά, στο κομμάτι του αστυνομικού θρίλερ η ταινία τα καταφέρνει περίφημα.
Υπάρχει το απαραίτητο μυστήριο, η δράση είναι επαρκής και ο Eric Bana πειστικότατος στον ρόλο του αφοσιωμένου αστυνόμου και οικογενειάρχη.
Φυσικά η θεματολογία του Deliver Us From Evil απαιτεί και στοιχεία τρόμου.
Σε ορισμένα σημεία ο Derrickson ως έμπειρος σε εξορκισμούς και δαιμονισμένες παρουσίες καταφέρνει να μας ανατριχιάσει και να μας ξαφνιάσει (κυρίως με ηχητικά «τινάγματα»), αλλά όχι όσο θα περιμέναμε μετά από ένα Sinister.
Επιπλέον, κάποιες σκηνές στο δεύτερο μισό (όπως αυτή με το δαιμονικό παιχνίδι της μικρής) αν και τρομαχτικές, δείχνουν κάπως ξεκάρφωτες με την υπάρχουσα ατμόσφαιρα, λες και ο σκηνοθέτης τις έκοψε από κάποια άλλη ταινία του και τις χρησιμοποίησε εδώ.
Πάντως, οι συνεχείς εξελίξεις και η απουσία νεκρών χρόνων εντείνουν το ενδιαφέρον και σίγουρα θα περάσετε καλά… την πρώτη ώρα.
Βλέπετε, τα 118 λεπτά είναι πολλά για τη συγκεκριμένη ταινία.
Από τη μέση και μετά ο θεατής αρχίζει να συνηθίζει το αίσθημα του σασπένς και ανασφάλειας ανυπομονώντας πλέον η ιστορία να οδηγηθεί σε κάποια σημαντική κορύφωση και να ολοκληρωθεί.
Θα χρειαστούν όμως άλλα τόσα λεπτά που περιλαμβάνουν νέες σκηνές δράσεις και αγωνίας, αρκετό gore και κάποια κλισέ προσωπικά δράματα των δύο κεντρικών χαρακτήρων.
Ενώ λοιπόν η ταινία σαν σύνολο δεν κάνει ιδιαίτερη κοιλιά όσον αφορά τους ρυθμούς, καταφέρνει να «καεί» μόνη της και να κουράσει εξαιτίας της διάρκειας.
Κι εκεί που περιμένεις μια σημαντική κορύφωση ή κάποια ανατροπή οδηγούμαστε τελικά σε ένα συμβατικό φινάλε.
Αυτό βέβαια οφείλεται στους περιορισμούς του σεναρίου λόγω των υποτιθέμενων αληθινών καταγραφών (η ταινία βασίζεται στο βιβλίο του πραγματικού Ralph Sarchie, Beware The Night).
Σε σχέση λοιπόν με τα Sinister και The Exorcism of Emily Rose, ο Scott Derrickson από τη μια δείχνει να βελτιώνει κάποια αδύναμα σημεία τους και από την άλλη να πάσχει σε μερικά δυνατά τους.
Συμπερασματικά, το «Ξόρκισε το Κακό» παραμένει ένα καλογυρισμένο mainstream θρίλερ τρόμου και οι οπαδοί αξίζει να του δώσουν μια ευκαιρία στις σκοτεινές αίθουσες.
Χωρίς να είναι αξιομνημόνευτο, σίγουρα αποτελεί ένα ικανοποιητικότατο ζέσταμα για τη νέα σεζόν.
Σπύρος Νουνανάκης.
Release Dates:
2 July, 2014 (USA)
11 September, 2014 (Greece)
Post a Comment