Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί - Only Lovers Left Alive review
"There's a diamond up there the size of a planet.
It emits the music of a gigantic gong.’’…
Εξαϋλώνοντας την ανθρωπινή ύπαρξη, ο Jim Jarmusch λυρικός και επιδεικτικός, επιστρέφει με μια αντανάκλαση στον κόσμο.
Για όσους έχουν παρακολουθήσει την καριέρα του Jarmusch από την αρχή, η ταινία μπορεί να ερμηνευθεί ως ένα κωδικοποιημένο κείμενο, ίσως η πιο κοντινή προσπάθεια προσέγγισης του πιο αινιγματικού, πεισματικά ανεξάρτητου σκηνοθέτη.
Ίσως μια συνειδητά πειραγμένη αυτοβιογραφία.
Προβάλλοντας τον αιώνιο δεσμό δυο βρικολάκων (Tom Hiddleston, Tilda Swinton) ασκείται μέσω αυτών μια μυστικιστική διαλεκτική περί ανθρωποκεντρικής αποδόμησης.
Τα λίγα πράγματα που συμβαίνουν στο Only Lovers Left Alive, συμβαίνουν ώριμα, ελαστικά, χωρίς βιασύνες.
Με μια αρχική αμηχανία που σιγά σταθεροποιείται, η πραγματική απόλαυση της ταινίας είναι η νωθρή, εκλεπτυσμένα ρομαντική απεικόνιση των δυο αναπόφευκτα εκκεντρικών χαρακτήρων.
Ο διάλογός τους είναι διαφωτιστικά ενδιαφέρον.
Σοφιστικέ συζητήσεις για παλιές γνωριμίες, ένα ατέλειωτο μπαράζ των σημαινόντων, Shakespeare, Jules Verne, Ornette Coleman, James Joyce, David Foster Wallace, William Lawes, Lord Byron και πολλών άλλων.
Εμείς, αφιπτάμενοι μαζί τους από Ταγγέρη στο Ντιτρόιτ και πίσω στη Ταγγέρη.
Καθώς η ιστορία εκτυλίσσεται, βυθιζόμαστε με μειλιχιότητα στις ζωές δυο ιδεαλιστών με απαιτητικές γεύσεις.
Ζουν το δικό τους λυκόφως.
Αιώνια ξένοι, πνευματικά συνδεδεμένοι.
Υπάρξεις υπό τους σχιζοφρενικούς ρυθμούς του 21ου αιώνα.
Ο καλλιτεχνικός φετιχισμός αναδεικνύεται με τον Adam (Tom Hiddleston, Thor: The Dark World), ερημίτη στη βομβαρδισμένη βιομηχανικά χέρσα περιοχή του Ντιτρόιτ, να συλλέγει σπάνιες εκλεκτής ποιότητας κιθάρες.
Ένας μοναχικός μουσικός καλλιτέχνης που ζει και υποφέρει στις παρυφές της κοινωνίας.
Στους όχι τόσο ερημωμένους δρόμους της Ταγγέρης, η Eve (Tilda Swinton, Moonrise Kingdom) η γυναίκα του, περισσότερο από μια μούσα, αναζητά τον στενό φίλο του ζευγαριού Christopher Marlowe (John Hurt, Immortals), πρόδρομο του Shakespeare καθότι είναι η μόνη αξιόπιστη πηγή προμήθειας καθαρού αίματος.
Η απόκτηση του αίματος είναι μια πραγματική αγγαρεία.
Με έμμεσες αναφορές στην τοξικομανία και το σημερινό κοινωνικό πλέγμα της αποξένωσης και της τεχνολογίας, ο Jarmusch αυτή τη φορά θίγει πολυεπιπεδα την ύπαρξη μας.
Σαν να απογυμνώνεται ένα πιο προσωπικό σκοτεινό του κομμάτι.
Η σύνθεση αυτών των εικόνων, μια ατμόσφαιρα ολοκληρωμένη που εξισώνεται με την εσωτερική εμπειρία.
Η μουσική επένδυση αξίζει σίγουρα διθυραμβικές κριτικές.
Οι σκοτεινοί ρυθμοί του Jozef van Wissem είναι εξωφρενικά υπνωτιστικοί.
Ένα πράγμα μόνο είναι σίγουρο.
Πως αν ως τώρα οι ιστορίες με βρικόλακες είναι ένα θέμα κορεσμένο και ανακυκλωμένο, τότε ο Jarmusch αλλάζει την εικόνα και παρουσιάζει μια απόλυτα ποιητική δική του εκδοχή της αιώνιας ύπαρξης.
Στις αίθουσες από 2 Ιανουαρίου.
Αναδημοσίευση από FilmBoy.
Release Dates:
25 May, 2013 (Cannes)
2 January, 2014 (Greece)
11 April, 2014 (USA)
Only Lovers Left Alive trailer (Greek subs) από FilmBoy-gr
It emits the music of a gigantic gong.’’…
Εξαϋλώνοντας την ανθρωπινή ύπαρξη, ο Jim Jarmusch λυρικός και επιδεικτικός, επιστρέφει με μια αντανάκλαση στον κόσμο.
Για όσους έχουν παρακολουθήσει την καριέρα του Jarmusch από την αρχή, η ταινία μπορεί να ερμηνευθεί ως ένα κωδικοποιημένο κείμενο, ίσως η πιο κοντινή προσπάθεια προσέγγισης του πιο αινιγματικού, πεισματικά ανεξάρτητου σκηνοθέτη.
Ίσως μια συνειδητά πειραγμένη αυτοβιογραφία.
Προβάλλοντας τον αιώνιο δεσμό δυο βρικολάκων (Tom Hiddleston, Tilda Swinton) ασκείται μέσω αυτών μια μυστικιστική διαλεκτική περί ανθρωποκεντρικής αποδόμησης.
Τα λίγα πράγματα που συμβαίνουν στο Only Lovers Left Alive, συμβαίνουν ώριμα, ελαστικά, χωρίς βιασύνες.
Με μια αρχική αμηχανία που σιγά σταθεροποιείται, η πραγματική απόλαυση της ταινίας είναι η νωθρή, εκλεπτυσμένα ρομαντική απεικόνιση των δυο αναπόφευκτα εκκεντρικών χαρακτήρων.
Ο διάλογός τους είναι διαφωτιστικά ενδιαφέρον.
Σοφιστικέ συζητήσεις για παλιές γνωριμίες, ένα ατέλειωτο μπαράζ των σημαινόντων, Shakespeare, Jules Verne, Ornette Coleman, James Joyce, David Foster Wallace, William Lawes, Lord Byron και πολλών άλλων.
Εμείς, αφιπτάμενοι μαζί τους από Ταγγέρη στο Ντιτρόιτ και πίσω στη Ταγγέρη.
Καθώς η ιστορία εκτυλίσσεται, βυθιζόμαστε με μειλιχιότητα στις ζωές δυο ιδεαλιστών με απαιτητικές γεύσεις.
Αιώνια ξένοι, πνευματικά συνδεδεμένοι.
Υπάρξεις υπό τους σχιζοφρενικούς ρυθμούς του 21ου αιώνα.
Ο καλλιτεχνικός φετιχισμός αναδεικνύεται με τον Adam (Tom Hiddleston, Thor: The Dark World), ερημίτη στη βομβαρδισμένη βιομηχανικά χέρσα περιοχή του Ντιτρόιτ, να συλλέγει σπάνιες εκλεκτής ποιότητας κιθάρες.
Ένας μοναχικός μουσικός καλλιτέχνης που ζει και υποφέρει στις παρυφές της κοινωνίας.
Στους όχι τόσο ερημωμένους δρόμους της Ταγγέρης, η Eve (Tilda Swinton, Moonrise Kingdom) η γυναίκα του, περισσότερο από μια μούσα, αναζητά τον στενό φίλο του ζευγαριού Christopher Marlowe (John Hurt, Immortals), πρόδρομο του Shakespeare καθότι είναι η μόνη αξιόπιστη πηγή προμήθειας καθαρού αίματος.
Η απόκτηση του αίματος είναι μια πραγματική αγγαρεία.
Με έμμεσες αναφορές στην τοξικομανία και το σημερινό κοινωνικό πλέγμα της αποξένωσης και της τεχνολογίας, ο Jarmusch αυτή τη φορά θίγει πολυεπιπεδα την ύπαρξη μας.
Σαν να απογυμνώνεται ένα πιο προσωπικό σκοτεινό του κομμάτι.
Η σύνθεση αυτών των εικόνων, μια ατμόσφαιρα ολοκληρωμένη που εξισώνεται με την εσωτερική εμπειρία.
Η μουσική επένδυση αξίζει σίγουρα διθυραμβικές κριτικές.
Οι σκοτεινοί ρυθμοί του Jozef van Wissem είναι εξωφρενικά υπνωτιστικοί.
Ένα πράγμα μόνο είναι σίγουρο.
Πως αν ως τώρα οι ιστορίες με βρικόλακες είναι ένα θέμα κορεσμένο και ανακυκλωμένο, τότε ο Jarmusch αλλάζει την εικόνα και παρουσιάζει μια απόλυτα ποιητική δική του εκδοχή της αιώνιας ύπαρξης.
Στις αίθουσες από 2 Ιανουαρίου.
Αναδημοσίευση από FilmBoy.
Release Dates:
25 May, 2013 (Cannes)
2 January, 2014 (Greece)
11 April, 2014 (USA)
Only Lovers Left Alive trailer (Greek subs) από FilmBoy-gr
Post a Comment